Connect with us

Terkini

KPN nafi hubungi Anwar minta sedia menangi PRU15

Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani, menafikan dakwaan beliau menghubungi Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada Jumaat.

Wartawan TMT

Published

on

KPN nafi hubungi Anwar minta sedia menangi PRU15
Foto: Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani.
  • Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani, menafikan dakwaan beliau menghubungi Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada Jumaat.
  • Ia susulan dakwaan Anwar menyatakan PH dirasakan mampu memenangi 112 kerusi Parlimen pada PRU15 dan Ketua Polis Negara sudah menghubungi dan memintanya bersedia.
  • “Saya tidak bercadang ambil sebarang tindakan berhubung ucapannya yang menyebut Ketua Polis Negara menghubunginya. Mungkin beliau (Anwar) tersilap kata dalam keghairahan berceramah dan berkempen.”

GOMBAK – Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani, menafikan dakwaan beliau menghubungi Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada Jumaat.

Ia susulan dakwaan Anwar menyatakan Pakatan Harapan (PH) dirasakan mampu memenangi 112 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) dan Ketua Polis Negara sudah menghubungi dan memintanya untuk bersedia.

Acryl Sani berkata, dakwaan berkenaan tidak benar.

“Saya tidak bercadang untuk mengambil sebarang tindakan berhubung ucapannya yang menyebut Ketua Polis Negara menghubunginya.

“Mungkin beliau (Anwar) tersilap kata dalam keghairahan berceramah dan berkempen,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak pada Sabtu.

Sebelum itu, tular satu video ucapan Anwar, ketika berkempen menyatakan Ketua Polis Negara memintanya bersedia yang berkemungkinan bakal membentuk kerajaan selepas PH dijangka memperoleh 112 kerusi Parlimen dalam PRU15.

Sumber : Sinar Harian

 

Author

Teruskan Membaca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *





Antarabangsa

(VIDEO) Muslim lemah dan letih, Ramadan masa terbaik bunuh penduduk Gaza – Ahli Parlimen Israel

Ramadan masa terbaik untuk membunuh penduduk Gaza yang lemah dan letih kerana mereka berpuasa, kata Ahli Knesset (Parlimen Israel), Almog Cohen.

A.R. Khan

Published

on

Foto: Ahli Knesset (Parlimen Israel), Almog Cohen.

Ramadan masa terbaik untuk membunuh penduduk Gaza yang lemah dan letih kerana mereka berpuasa, kata Ahli Knesset (Parlimen Israel), Almog Cohen.

Bercakap di Channel 14 Israel, Ahli Parlimen rasis itu menyeru Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu supaya menyerang Rafah dan membunuh warga Palestin di Gaza.

“Perdana Menteri individu yang menentukan keputusan (menyerang), Perdana Menteri, kita perlu turunkan tentera di Rafah dan “bunuh mereka”.

“Ya! ketika mereka lapar, ketika mereka kepenatan, ketika mereka lemah, supaya dipatahkan tulang belulang mereka.

“Waktu Ramadan lah waktu terbaik untuk membunuh mereka, mereka lemah dan kepenatan dan tidak, saya tidak mengasihani mereka,” kata Cohen.

Video dimuat naik di Instagram MEMO itu menerima respons negatif netizen termasuk individu yang tidak senang dengan laras bahasa digunakan Ahli Parlimen Israel itu.

“Adakah kamu tahu mana-mana orang negara lain yang bercakap seperti ini ketika ke udara? dahagakan darah? Genosida.. secara terbuka.. bebas atas kesepakatan awam..?! Tak pernah nampak rejim yang paling ganas pun cakap macam ni tentang manusia .. tak masuk akal!!,” kata netizen, Yusra Ahmed.

Israel membunuh lebih 32,000 rakyat Palestin sejak permulaan tindakan genosidnya ke atas Gaza pada 7 Oktober lalu dengan majoriti mangsanya adalah wanita dan kanak-kanak. – The Merdeka Times

Author

Teruskan Membaca

Kata Kunci

Trending