Connect with us

Antarabangsa

Guru agama tutup tingkap bilik darjah, lakukan hubungan seks dengan murid

Seorang guru pengajian agama di sebuah sekolah menengah di Scotland menutup tingkap bilik darjahnya dengan kertas sebelum melakukan hubungan seks dengan seorang murid, demikian mahkamah di Edinburgh diberitahu pada 22 Jun lalu.

Wartawan TMT

Published

on

Guru agama tutup tingkap bilik darjah, lakukan hubungan seks dengan murid
Foto: Guru pengajian agama, Jacqueline Millar.
  • Seorang guru pengajian agama di sebuah sekolah menengah di Scotland menutup tingkap bilik darjahnya dengan kertas sebelum melakukan hubungan seks dengan seorang murid, demikian mahkamah di Edinburgh diberitahu pada 22 Jun lalu.
  • Menurut laporan Daily Mail, Jacqueline Millar terlibat dalam beberapa perjanjian dengan remaja lelaki itu, termasuk di kawasan hutan selepas Jacqueline bertemu murid tersebut di sebuah sekolah menengah di Lothians pada 2021.
  • Wanita berusia 36 tahun itu, yang disifatkan di Mahkamah Syerif Edinburgh sebagai ‘seorang berwawasan tinggi’ mengakui berulang kali mencium dan memeluk remaja lelaki itu serta mengeluarkan kata-kata seksual terhadapnya.
  • Jacqueline, dari Livingston, West Lothian, mengaku bersalah melakukan aktiviti seksual dengan murid itu di pelbagai lokasi antara 1 Ogos 2021 dan 8 Februari tahun lalu.

Seorang guru pengajian agama di sebuah sekolah menengah di Scotland menutup tingkap bilik darjahnya dengan kertas sebelum melakukan hubungan seks dengan seorang murid, demikian mahkamah di Edinburgh diberitahu pada 22 Jun lalu.

Menurut laporan Daily Mail, Jacqueline Millar terlibat dalam beberapa perjanjian dengan remaja lelaki itu, termasuk di kawasan hutan selepas Jacqueline bertemu murid tersebut di sebuah sekolah menengah di Lothians pada 2021.

Wanita berusia 36 tahun itu, yang disifatkan di Mahkamah Syerif Edinburgh sebagai ‘seorang berwawasan tinggi’ mengakui berulang kali mencium dan memeluk remaja lelaki itu serta mengeluarkan kata-kata seksual terhadapnya.

Guru yang memalukan itu juga mengakui menghantar mesej seksual kepada remaja itu di media sosial dan melalui teks.

Hubungan terlarang itu terbongkar selepas Jacqueline menelefon 999 berikutan pertengkaran antara pasangan itu di rumahnya pada Mac tahun lalu.

Remaja lelaki itu ditahan polis berikutan insiden itu dan memberitahu seorang jururawat bahawa dia dan guru itu telah ‘menjalin hubungan seksual’ selama beberapa bulan.

Jacqueline, dari Livingston, West Lothian, mengaku bersalah melakukan aktiviti seksual dengan murid itu di pelbagai lokasi antara 1 Ogos 2021 dan 8 Februari tahun lalu.

Remaja lelaki itu berkata guru tersebut memulakan ciuman itu tetapi Jacqueline mendakwa remaja itu yang menciumnya terlebih dahulu.

Pendakwa Susan Dickson berkata, guru itu dan remaja lelaki itu didakwa melakukan hubungan seks di dalam bilik darjah di sekolah di mana Jacqueline telah ‘meletakkan kertas di tingkap’ untuk mengelak daripada dilihat.

Sheriff Derek O’Carroll memberitahunya bahawa ‘semua pilihan kepada mahkamah tetap terbuka’ dan dia menangguhkan hukuman tersebut sehingga bulan depan untuk laporan kerja sosial dan penilaian risiko.

Sumber: Daily Mail

Author

Antarabangsa

Derita ekonomi perang Gaza, Samsung Next tarik diri dari Israel

Samsung Next menutup operasinya di Israel dan mengalihkan aktivitinya ke luar negara kerana kemerosotan ekonomi dialami Israel akibat peperangan berterusan ke atas Gaza, lapor The New Arab.

Wartawan TMT

Published

on

Foto: Gambar sekadar hiasan.
  • Samsung Next menutup operasinya di Israel dan mengalihkan aktivitinya ke luar negara kerana kemerosotan ekonomi dialami Israel akibat peperangan berterusan ke atas Gaza, lapor The New Arab.
  • Firma yang merupakan inovasi cawangan syarikat Korea Samsung mengumumkan kepada kakitangannya bahawa ia akan menutup operasinya di hab teknologi serantau, Tel Aviv.
  • “Keputusannya, walaupun sukar, tidak mengurangkan pencapaian yang telah kami capai bersama selama hampir sedekad,” termasuk melabur dalam 70 syarikat dan syarikat pemula Israel, demikian kandungan e-mel dipetik penerbitan teknologi Israel CTech dalam laporan The New Arab pada 12 April lalu.
  • Pejabat Amerika Syarikat akan mengambil alih pelanggan dan pelaburan serantau syarikat dalam proses yang dijangka bermula menjelang musim luruh dan menyediakan sumber serta nasihat kepada pasukan itu, kata e-mel itu.
  • Ia berlaku selepas kesukaran ekonomi Israel sejak serangan 7 Oktober tahun lalu dan peperangan ke atas Gaza, termasuk dalam sektor teknologi.

Samsung Next menutup operasinya di Israel dan mengalihkan aktivitinya ke luar negara kerana kemerosotan ekonomi dialami Israel akibat peperangan berterusan ke atas Gaza, lapor The New Arab.

Firma yang merupakan inovasi cawangan syarikat Korea Samsung mengumumkan kepada kakitangannya bahawa ia akan menutup operasinya di hab teknologi serantau, Tel Aviv.

“Keputusannya, walaupun sukar, tidak mengurangkan pencapaian yang telah kami capai bersama selama hampir sedekad,” termasuk melabur dalam 70 syarikat dan syarikat pemula Israel, demikian kandungan e-mel dipetik penerbitan teknologi Israel CTech dalam laporan The New Arab pada 12 April lalu.

Pejabat Amerika Syarikat akan mengambil alih pelanggan dan pelaburan serantau syarikat dalam proses yang dijangka bermula menjelang musim luruh dan menyediakan sumber serta nasihat kepada pasukan itu, kata e-mel itu.

Ia berlaku selepas kesukaran ekonomi Israel sejak serangan 7 Oktober tahun lalu dan peperangan ke atas Gaza, termasuk dalam sektor teknologi.

Amaran berkenaan pertumbuhan Israel melarat sejak permulaan serangannya ke atas Gaza dengan penguncupan ekonomi hampir 20 peratus dalam tempoh suku terakhir 2023.

Industri pelancongan Israel juga dilaporkan terjejas disebabkan peperangan itu. – The Merdeka Times

Author

Teruskan Membaca

Kata Kunci

Trending