Connect with us

Antarabangsa

Bakar al-Quran, Salwan Momika penjenayah berketurunan Iraq yang direkrut Mossad

Kementerian Perisikan Iran berkata warga Iraq yang membakar senaskah al-Quran di luar masjid di ibu kota Sweden, Stockholm, bekerja dengan agensi pengintip rejim Zionis, Mossad dan terlibat dalam aktiviti pengintipan terhadap kumpulan penentang.

Wartawan TMT

Published

on

Bakar al-Quran Salwan Momika penjenayah berketurunan Iraq yang direkrut Mossad
Foto: Gambar sekadar hiasan.
  • Kementerian Perisikan Iran berkata warga Iraq yang membakar senaskah al-Quran di luar masjid di ibu kota Sweden, Stockholm, bekerja dengan agensi pengintip rejim Zionis, Mossad dan terlibat dalam aktiviti pengintipan terhadap kumpulan penentang.
  • Kementerian itu dalam satu kenyataan berkata bahawa Salwan Momika dilahirkan di Iraq pada 1986 dan diupah oleh Mossad pada 2019.
  • Selepas direkrut oleh agensi pengintip rejim Zionis, Salwan Momika telah memainkan peranan utama dalam mengintip gerakan penentangan dan memajukan projek perpecahan Iraq, kata Kementerian Perisikan.
  • Kementerian Perisikan Iran menggariskan bahawa pembakaran al-Quran oleh Momika adalah sebahagian daripada projek rejim Zionis untuk mengalih perhatian orang ramai daripada tertumpu kepada kekejaman yang dilakukan oleh rejim Zionis di bandar Jenin di Tebing Barat.
  • Pada 28 Jun, pendatang Iraq itu memijak al-Quran sebelum meletakkan beberapa muka surat di hadapan masjid terbesar di Stockholm. Penghinaan terhadap kitab suci umat Islam itu dibuat di bawah kebenaran dan perlindungan polis Sweden.

TEHRAN, 11 Julai 2023 – Kementerian Perisikan Iran berkata warga Iraq yang membakar senaskah al-Quran di luar masjid di ibu kota Sweden, Stockholm, bekerja dengan agensi pengintip rejim Zionis, Mossad dan terlibat dalam aktiviti pengintipan terhadap kumpulan penentang.

Kementerian itu dalam satu kenyataan berkata bahawa Salwan Momika dilahirkan di Iraq pada 1986 dan diupah oleh Mossad pada 2019.

Selepas direkrut oleh agensi pengintip rejim Zionis, Salwan Momika telah memainkan peranan utama dalam mengintip gerakan penentangan dan memajukan projek perpecahan Iraq, kata Kementerian Perisikan.

Kementerian Perisikan Iran menggariskan bahawa pembakaran al-Quran oleh Momika adalah sebahagian daripada projek rejim Zionis untuk mengalih perhatian orang ramai daripada tertumpu kepada kekejaman yang dilakukan oleh rejim Zionis di bandar Jenin di Tebing Barat.

Penodaan terhadap kitab suci umat Islam itu telah dianjurkan dan dilaksanakan dengan tujuan untuk mewujudkan propaganda media dan meminggirkan berita tentang jenayah kejam yang semakin berleluasa oleh rejim Zionis di Tebing Barat, terutamanya di Jenin yang ditindas.

Ini adalah amalan biasa di kalangan rejim Zionis, yang bersama-sama dalam setiap projek pembunuhan dan pemusnahan.

Pada 28 Jun, pendatang Iraq itu memijak al-Quran sebelum meletakkan beberapa muka surat di hadapan masjid terbesar di Stockholm. Penghinaan terhadap kitab suci umat Islam itu dibuat di bawah kebenaran dan perlindungan polis Sweden.

Sumber: Samudera

Author

Antarabangsa

Derita ekonomi perang Gaza, Samsung Next tarik diri dari Israel

Samsung Next menutup operasinya di Israel dan mengalihkan aktivitinya ke luar negara kerana kemerosotan ekonomi dialami Israel akibat peperangan berterusan ke atas Gaza, lapor The New Arab.

Wartawan TMT

Published

on

Foto: Gambar sekadar hiasan.
  • Samsung Next menutup operasinya di Israel dan mengalihkan aktivitinya ke luar negara kerana kemerosotan ekonomi dialami Israel akibat peperangan berterusan ke atas Gaza, lapor The New Arab.
  • Firma yang merupakan inovasi cawangan syarikat Korea Samsung mengumumkan kepada kakitangannya bahawa ia akan menutup operasinya di hab teknologi serantau, Tel Aviv.
  • “Keputusannya, walaupun sukar, tidak mengurangkan pencapaian yang telah kami capai bersama selama hampir sedekad,” termasuk melabur dalam 70 syarikat dan syarikat pemula Israel, demikian kandungan e-mel dipetik penerbitan teknologi Israel CTech dalam laporan The New Arab pada 12 April lalu.
  • Pejabat Amerika Syarikat akan mengambil alih pelanggan dan pelaburan serantau syarikat dalam proses yang dijangka bermula menjelang musim luruh dan menyediakan sumber serta nasihat kepada pasukan itu, kata e-mel itu.
  • Ia berlaku selepas kesukaran ekonomi Israel sejak serangan 7 Oktober tahun lalu dan peperangan ke atas Gaza, termasuk dalam sektor teknologi.

Samsung Next menutup operasinya di Israel dan mengalihkan aktivitinya ke luar negara kerana kemerosotan ekonomi dialami Israel akibat peperangan berterusan ke atas Gaza, lapor The New Arab.

Firma yang merupakan inovasi cawangan syarikat Korea Samsung mengumumkan kepada kakitangannya bahawa ia akan menutup operasinya di hab teknologi serantau, Tel Aviv.

“Keputusannya, walaupun sukar, tidak mengurangkan pencapaian yang telah kami capai bersama selama hampir sedekad,” termasuk melabur dalam 70 syarikat dan syarikat pemula Israel, demikian kandungan e-mel dipetik penerbitan teknologi Israel CTech dalam laporan The New Arab pada 12 April lalu.

Pejabat Amerika Syarikat akan mengambil alih pelanggan dan pelaburan serantau syarikat dalam proses yang dijangka bermula menjelang musim luruh dan menyediakan sumber serta nasihat kepada pasukan itu, kata e-mel itu.

Ia berlaku selepas kesukaran ekonomi Israel sejak serangan 7 Oktober tahun lalu dan peperangan ke atas Gaza, termasuk dalam sektor teknologi.

Amaran berkenaan pertumbuhan Israel melarat sejak permulaan serangannya ke atas Gaza dengan penguncupan ekonomi hampir 20 peratus dalam tempoh suku terakhir 2023.

Industri pelancongan Israel juga dilaporkan terjejas disebabkan peperangan itu. – The Merdeka Times

Author

Teruskan Membaca

Kata Kunci

Trending