Connect with us

Antarabangsa

Kanak-kanak perempuan diculik, dirogol sekumpulan lelaki India sebelum dibuang di kuil

Seorang gadis bawah umur didakwa diculik dan dirogol beramai-ramai oleh lima individu di Patna, India, demikian menurut seorang pegawai pada Selasa.

Wartawan TMT

Published

on

Kanak-kanak perempuan diculik, dirogol sekumpulan lelaki India sebelum dibuang di kuil
Foto: Gambar sekadar hiasan.
  • Tertuduh dikenali sebagai Golu Kumar, Mukesh Kumar, Pramod Kumar, Sugriv Kumar, dan seorang pemandu roda tiga menculik gadis bawah umur Kelas 8 itu pada Isnin kira-kira jam 6.30 petang.
  • Kejadian itu berlaku di Patna, India, ketika mangsa pulang dari pusat bimbingan Ramanuj di mana sekumpulan lelaki itu membawanya ke kawasan Jalla berhampiran kuil Hanuman serta menahannya di dalam bilik dan menganiayanya.
  • Mangsa jatuh pengsan angkara serangan seksual kejam itu dan tertuduh membuang kanak-kanak malang itu berhampiran kuil Shani dan melarikan diri selepas melakukan jenayah itu. 

PATNA –  Seorang gadis bawah umur didakwa diculik dan dirogol beramai-ramai oleh lima individu di Patna, India, demikian menurut seorang pegawai pada Selasa.

Siasat Daily melaporkan pegawai itu sebagai berkata, tertuduh dikenali sebagai Golu Kumar, Mukesh Kumar, Pramod Kumar, Sugriv Kumar dan seorang pemandu roda tiga menculik gadis bawah umur Kelas 8 itu pada Isnin kira-kira jam 6.30 petang.

Kejadian berlaku, ketika mangsa pulang dari pusat bimbingan Ramanuj di mana kumpulan lelaki itu membawanya ke kawasan Jalla berhampiran kuil Hanuman serta menahannya di dalam bilik dan menganiayanya.

Mangsa jatuh pengsan angkara serangan seksual kejam itu dan tertuduh membuang kanak-kanak malang itu berhampiran kuil Shani dan melarikan diri selepas melakukan jenayah itu. 

Mangsa selepas sedar dari pengsan segera pulang ke rumah dan menceritakan pengalaman pahit itu kepada ibu bapanya.

Mangsa bersama ibu bapanya pergi ke balai polis Bypass dan membuat First Information Report (FIR) terhadap tertuduh.

Insiden kejam itu menimbulkan kemarahan orang ramai di kawasan itu yang menuntut tertuduh ditahan segera.

Polis berkata, setakat ini, seorang tertuduh iaitu pemandu kereta terbabit telah ditahan, manakala empat lagi masih diburu polis.

Sumber : Siasat Daily

 

Author

Teruskan Membaca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *





Antarabangsa

Mesir kerah konvoi kenderaan berperisai, tentera tambahan ke sempadan Gaza

Mesir mengerahkan kenderaan pengangkut anggota berperisai (APC) dan tentera tambahan ke sempadannya dengan Gaza di timur laut Sinai minggu ini, menandakan situasi semakin meruncing di wilayah konflik itu.

Wartawan TMT

Published

on

Foto: Gambar sekadar hiasan.
  • Mesir mengerahkan kenderaan pengangkut anggota berperisai (APC) dan tentera tambahan ke sempadannya dengan Gaza di timur laut Sinai minggu ini, menandakan situasi semakin meruncing di wilayah konflik itu.
  • Lima belas APC dipasang peralatan tempur dikesan penduduk Sinai di bandar Sheikh Zuweid dalam perjalanan menuju sempadan Mesir dengan Gaza pada petang Rabu, kata Yayasan Hak Asasi Manusia Sinai dipetik MEE.
  • Dalam insiden berasingan, sebuah lagi konvoi kenderaan berperisai tiba di kampung Al-Joura, selatan Sheikh Zuweid, kata yayasan itu.
  • Minggu lalu, Israel merampas sempadan Rafah dan melancarkan operasi ketenteraan di bandar itu di mana kira-kira 1.5 juta penduduk Palestin yang kehilangan tempat tinggal berlindung.
  • Serangan itu menimbulkan kemarahan Mesir yang mempunyai perjanjian damai selama 45 tahun dengan Israel dan bekerjasama rapat dalam hal keselamatan. 

Mesir mengerahkan kenderaan pengangkut anggota berperisai (APC) dan tentera tambahan ke sempadannya dengan Gaza di timur laut Sinai minggu ini, menandakan situasi semakin meruncing di wilayah konflik itu.

Lima belas APC dipasang peralatan tempur dikesan penduduk Sinai di bandar Sheikh Zuweid dalam perjalanan menuju sempadan Mesir dengan Gaza pada petang Rabu, kata Yayasan Hak Asasi Manusia Sinai dipetik MEE.

Dalam insiden berasingan, sebuah lagi konvoi kenderaan berperisai tiba di kampung Al-Joura, selatan Sheikh Zuweid, kata yayasan itu.

Penempatan kenderaan tentera itu dilakukan di tengah-tengah ketegangan antara Mesir dan Israel berhubung serangan rejim Israel ke atas Rafah, bandar sempadan selatan Gaza. 

Minggu lalu, Israel merampas sempadan Rafah dan melancarkan operasi ketenteraan di bandar itu di mana kira-kira 1.5 juta penduduk Palestin yang kehilangan tempat tinggal berlindung.

Serangan itu menimbulkan kemarahan Mesir yang mempunyai perjanjian damai selama 45 tahun dengan Israel dan bekerjasama rapat dalam hal keselamatan. 

Sumber tentera Mesir memberitahu MEE minggu lalu bahawa “tiada penyelarasan operasi” antara Mesir dan Israel berlaku sebelum sempadan Rafah diserang.

Penghantaran bantuan kemanusiaan ke Gaza telah terhenti akibat rampasan rejim Israel ke atas sempadan Rafah dan Mesir menolak permintaan Israel untuk membuka semula lintasan itu dengan Presiden Mesir Abdel Fattah el-Sisi berkata Israel mahu menggunakan kawalan Rafah “untuk mengetatkan kepungan di wilayah itu”.

Perbalahan diplomatik antara Mesir dan Israel semakin meruncing selama beberapa hari.

The Wall Street Journal pada Selasa memetik pegawai Mesir sebagai berkata Kaherah sedang mempertimbangkan untuk menurunkan taraf hubungan dua hala dengan Israel, termasuk menarik balik duta mereka.

Terdahulu, Mesir mengumumkan akan menyertai Afrika Selatan dalam kesnya terhadap Israel di Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) yang menuduh Israel melakukan genosid. – The Merdeka Times

Author

Teruskan Membaca

Kata Kunci

Trending